Reageer op de Tijdloze

Pagina 592 van 937 - eerste - vorige - volgende
Arremón19 november 2017, 18:44
Als Mia op 1 komt eet ik m'n schoen op. Lees: daar geloof ik niet in. Na de geforceerde nummer 1 zakte het weg naar 2, en vorig jaar naar 3. Eigenlijk legt Mia dezelfde weg af als de jaren voor het overlijden van Luc De Vos, maar nog net iets sneller. Het blijft nog een paar jaar in de top 10, dat wel. Maar eenmaal uit de top 10 zal het snel gaan vrees ik, tot het ergens strandt tussen 50 en 30 - waar het thuishoort. Black zal gewoon weer netjes op 1 staan. Ik denk zelfs dat dit de nummer 1 zal zijn voor de volgende jaren. Daaronder wordt het een strijd en haasje over met Nirvana, Metallica en Led Zeppelin. Pink Floyd lijkt met Wish You Were Here z'n limiet bereikt te hebben. Deep Purple, Queen en Master Of Puppets blijven netjes in de top 10. En Pink Floyd komt - eindelijk! - de top 10 binnen met het nummer dat het meest potentieel heeft: Shine On You crazy Diamond. Daar net buiten vermoed ik David Bowie, Foo Fighters, Sultans Of Swing, Linkin Park (geen top 10) en The Cure. En vooral: opnieuw een vrij vastgeroeste top 30 zonder al te veel zotte verschuivingen, behalve deze die verwacht worden. Wel zou StuBru er beter aan denken z'n Tijdloze uit te breiden naar een top 150, net zoals hun andere reguliere lijsten, want een top 100 is helaas te klein geworden.
Blaaaaa19 november 2017, 17:09
Voorspelling voor de top 10 2017: Mia weer op 1. Het nummer heeft bewezen dat het stand houdt in de top 3. Volgens mij kan Black geen stand houden en is zijn tijd gekomen. Nirvana heeft al te veel op 1 gestaan dus dit jaar wordt het Mia. --> Dit is een voorspelling en niet mijn smaak want van mij mag Mia zwaar zakken! Underdog Stairway To Heaven komt stilletjes op 2, Smells Like Teen Spirit zakt naar 3 en Black maakt plaats voor de echte tijdloze klassiekers en zakt naar 4. One zakt naar de vijfde plaats. Bohemian Rhapsody blijft op zijn 6de plaats. In The End is de sterkste stijger en stijgt van 72 naar 7. Child In Time op 8. Heroes op 9. Sultans of Swing komt de top 10 binnen op plaats 10. Pink Floyd valt eruit naar 12 (want op 11 belandt A Forest) Pink Floyd gaat in het algemeen een tikkeltje zakken, al blijven ze wel niptjes met twee nummers in de top 15. Comfotably Numb zakt terug uit de top 30 omdat de Pink Floyd fans niet meer tactisch gaan stemmen maar beginnen stemmen op hun echte favoriete PF nummers.
Blaaaaa19 november 2017, 16:50
Voorspelling: ACDC zal stijgen maar gaat geen 3 drie nummers in de tijdloze krijgen, denk ik. Highway To Hell wordt hun nieuwe hoogste notering in de top 40, Thunderstruck komt ook weer in de top 50. Maar Whole Lotta Rosie zie ik er niet opnieuw inkomen door de dood van Malcolm Young. Als Angus was gestoven zouden er misschien wel 3 platen van ACDC in de tijdloze zijn gekomen, denk ik. Maarja, dat is natuurlijk niet gebeurd...
Beleco19 november 2017, 13:31
Een top5 zou inderdaad veel aangenamer zijn volgens mij, want nu vallen er volgens mij vaak dezelfde nummers net uit top3's terwijl die platen ook zeker een plek verdienen in De Tijdloze!
Tafkat19 november 2017, 1:27
Dat ze ons maar een top 5 gunnen om op te stemmen. Ik wil ook nog stemmen namelijk op Bigmouth strikes again van The Smiths en Bullet with butterfly wings van Smashing Pumpkins
Tafkat18 november 2017, 20:54
Dit gaat m'n ingestuurde top 3 worden dit jaar denk ik: 1. R.E.M. - Losing my religion 2. Smashing Pumpkins - Disarm 3. Metallica - One
Beleco18 november 2017, 17:13
Oeps, ik merk dat je mijn playlist al zeker niet via PC kunt beluisteren en via gsm waarschijnlijk enkel als je die app hebt... (Wel zeker een goede app, echt aan te raden!)
Beleco18 november 2017, 17:10
Ik heb ook eens mijn ultieme Tijdloze samengesteld en dit hieronder is het resultaat, hopelijk kunnen jullie het beluisteren! Verder staat het helemaal niet op volgorde, mijn top5 zou er immers als volgt uitzien: 1) Black - Pearl Jam 2) Like A Hurricane - Neil Young 3) Chop Suey! - SOAD 4) Paranoid Android - Radiohead 5) Under Pressure - David Bowie & Freddie Mercury Reageer gerust welke je leuke "nieuwe" nummers vindt en welke helemaal niet; ongeveer de helft is nieuw geloof ik maar dat kan naar mijns inziens zeker geen kwaad! http://www.streamplayer.io/v1/sharing?p=486bea52-e0c5-4d07-adb4-d18ddf8a909c
Willemdeux17 november 2017, 23:38
Als er een tweede nummer van prince in zou komen, wat ik betwijfel zou dat of when doven cry of sign o times zijn
Blaaaaa17 november 2017, 13:50
Voor mij zijn Stairway To Heaven, Child in Time, A Forest de strafste nummers in de tijdloze. Alle drie ooit (minstens 2 keer) de top 5 gehaald en al elk jaar in de top 15! Niet mijn favoriete nummers in de lijst maar straffe prestatie om dat over een tijdspanne van 30 jaar te doen. Echte klassiekers zeker?
Blaaaaa17 november 2017, 11:21
Bij mij stijgt een artiest niet persé in mijn achting als hij overlijdt. Maar bij David Bowie was dat zeker wel het geval! Zijn laatste album was zo geniaal en in lijn met zijn overlijden dat het mij echt heeft geraakt en zijn andere songs ook meer ben gaan appreciëren. Ik moet wel zeggen dat als een bekende ster sterft, dat ik wel (opnieuw) naar begin te luisteren en soms stijgen ze daardoor in mijn achting. Dus ik kan het stemmen van de mensen wel begrijpen. Tijdens de stemweek stem ik meestal op de muziek waar ik dat jaar graag naar luisterde en als de overleden artiest een grote impact had op mijn luistergedrag kan hij wel in mijn top 3 sluipen. Zo ben ik 2012 een fanatieke Beastie Boys fan geworden, daarvoor kende ik enkel de hits en niets van Paul's Boutique of The Mix Up.
Bart16 november 2017, 21:04
Vanaf nu zal De Tijdloze iedere keer een eerbetoon zijn aan enkele overledenen. Telkens voor één of twee jaar, denk ik. Maar aangezien de rockmuziek pas in de jaren 60-70 ontstond, zullen er vanaf nu ieder jaar 'helaas' enkele bekende "sterren" heengaan. Ik vrees dus voor een vertekend beeld, vanaf nu, voor altijd. Daarom toch wel graag een Top 150.
Blaaaaa16 november 2017, 17:55
Mijn voorspellingen voor de recent overledenen: In The End stijgt door naar de top 20 en wordt bijgevolg de sterkste stijger. In de jaren die volgen zal het echter blijven stijgen en op een bepaald moment deel uitmaken van de top 10. Een soort nieuwe 'Everlong'. Heroes blijft in de top 10 maar stijgt niet door naar de top 5. Space Oddity haalt de top 20 net niet. Life On Mars? wordt de hoogste nieuwkomer ergens in de 30. Ace Of Spades blijft hangen op de plaats waar hij is binnengekomen (achteraan in de top 40) Purple Rain komt de top 20 binnen. 1999 lijkt mij het meest kans te hebben om er terug in te komen, maar dit gebeurt achteraan (90 - 100) of niet. Hallelujah stijgt 10 plaatsen, maar niet meer. Suzanne geef ik iets meer kans dan 1999... maar ik kan ook fout zijn. Van Soundgarden komt er dit jaar niets in. En van Temple of The Dog of Audioslave al helemaal niets vermoed ik. Ook moet ik erbij vermelden dat ik fan ben van al deze muzikanten: ALS Soundgarden er in komt mag dat met Black Hole Sun of Rusty Cage. Het stijgen van In The End kan ik alleen maar steunen, top nummer. Als ze er met een tweede nummer inkomen mag dat het nieuwe One More Light zijn. Met de komst van Life On Mars ga ik heeeeeel blij zijn en 1999 als tweede Prince nummer, daar sta ik ook volledig achter! Leonard Cohen is in het algemeen super, maar heeft voor mij niet echt uitstekende nummers zoals de andere artiesten. En natuurlijk is Ace Of Spades hét nummer van Motorhead!
Frank16 november 2017, 15:32
Ook vermoedelijk =) : 1 When doves cry - Prince 2 Life on mars - David Bowie 3 Little red corvette - Prince Prince verdient gewoon om met een extra nummer in de lijst te staan want heeft nog zoveel andere topschijven naast Purple rain, behalve 1999 dan want dat ben ik beu gehoord en deze twee maken het meeste kans denk ik. Bowie zou ik er liever met ashes to ashes, rebel rebel of the man who sold the world inzien dan de huidige nummers zelfs maar denk dat life on mars het meeste kans maakt. Graag ook nog Cohen met dance me to the end of love maar slecht drie stemmen te verdelen.
Johan15 november 2017, 8:51
vermoedelijk 1 Black - pearl jam 2 White light - Starsailor 3 Run - Snow patrol
Herr14 november 2017, 9:37
Bijna Tijdloze stemweek zeker? 1. Radiohead - Paranoid Android 2. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 3. Absynthe Minded - My Heroics, Pt. 1
Kokosnoot13 november 2017, 20:46
Ik ga zoals de voorbije jaren stemmen op : 1. Joy Division - Transmission 2. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond 3. Metallica - Nothing Else Matters
Christophe12 november 2017, 23:30
1 ° Karma Police 2 ° Sympathy For The Devil 3 ° Perfect Day
Johan11 november 2017, 22:56
Blaaaaa, de helft van mijn lijstje is er de laatste 3 jaar bijgekomen. Maar het blijft toch koffiedik kijken. Ik denk dat op dit vlak de tijdloze ons steeds positief en negatief verrast heeft.
Blaaaaa11 november 2017, 20:41
Johan; ik denk juist dat deze echte klassiekers er niet zullen uitvallen. Ze maken even een dipje mee maar herstellen hun. Als er nummers uitvallen zijn het de (minder sterke) nummers die er de laatste 3 jaar zijn bijgekomen. Het enige nummer uit je lijstje dat ik er zie uitvallen is Glycerine.
Pagina 592 van 937 - eerste - vorige - volgende