tijdloze.rocks bevat statistieken en informatie over de Tijdloze 100. Dit is de allertijden-lijst van Studio Brussel. Op het einde van elk jaar zend StuBru het beste uit de rockgeschiedenis uit. Op deze site vind je alle lijsten sinds 1987 en allerhande statistieken.
Reageer op de Tijdloze
Jeroen21 oktober 2017, 16:03
"Feet Don't Fail Me" en "The Evil Has Landed" vind ik wel goed! En stubru wordt jammergenoeg wat hopeloos, gezien ik deze week daar Boef en Lil' Kleine hoorde ipv..ja muziek. Triest.
Jeroen21 oktober 2017, 16:01
"Maar we leven nu eenmaal in een wereld waar Tomorrowland de plak zwaait en dat zal nooit mijn genre muziek worden. Ik moet wel zeggen dat de muziek van bv Lost Frequencies & Netsky mij nog wel enigzins aanspreekt. Dus er is nog hoop." Normaal moei ik me niet met een ander zijn smaak. Maar komaan, Lost Frequencies & Netsky is echt platte bucht...Maar wel moeite hebben om mee te zijn met The National en QOTSA met trouwens heel lichte subtiele electronica-invloeden. :)
Jeroen21 oktober 2017, 15:58
Het gaat hier over Linkin park begot..Het mooiste dat kan gebeuren is dat "Thinking Of A Palace" binnenkomt van The War On Drugs, zowat het meest onthaastende nummer aller tijden. Wereldklasse. Maar kan dat in deze schandalig conservatieve lijst.
Blaaaaa21 oktober 2017, 13:30
In The End of Angie wordt de grootste stijger denk ik. Voor grootste daler zijn Enter Sandman, The Pretender en Mr. Brightside kanshebbers. 3 Doors Down zou iedereen hier graag willen, maar die gaat niet zo bijster veel dalen vrees ik.
Blaaaaa21 oktober 2017, 12:56
En In The End kan volgens mij echt richting top 10 stijgen... Wat vinden jullie daarvan?
Blaaaaa21 oktober 2017, 12:20
Er maken veel Belgen kans om er in te komen, denk ik:
Warhaus, Bazart, The Blackbox Revelation zie ik er echt wel inkomen dit jaar.
Equal Idiots, Balthazar, Tourist Lemc, Twee Belgen, Milo Meskens, Faces On Tv en Goose zie ik ook nog een waterkansje hebben.
Niet dat ik al die muziek goed vind maar hij wordt veel gedraaid op stubru.
Blaaaaa21 oktober 2017, 12:01
Mia is in 2015 en 16 niet ver teruggevallen van zijn "geforceerde" 1 ste plaats in 2014. Ik zie Mia nog steeds als een potentiele nummer 1 dit jaar...
Blaaaaa18 oktober 2017, 12:07
Feet don't Fail Me en The Way You Used To Do vallen inderdaad tegen. The Evil has Landed is slechts iets beter. Het enige nummer dat er een beetje uitschiet qua kwaliteit is Villains of Circumstance, dat is de moeite om te checken! Simpel en intens... maar ook dat komt niet eens aan de knieën van zelfs de mindere nummers op Like Clockwork.
Johan17 oktober 2017, 22:15
Ken alleen nog maar hun 2 radio-edits. En vind die iets te veel een swing/beat sound hebben. Niet zo mijn ding. Zelfde voor het nieuwe album van National, te veel electronica.
Maar ik vind het wel niet slecht dat groepen proberen om nieuwe horizonten te ontdekken. Maar het is dus niet echt mijn ding. Ik heb dat ook gehad met andere groepen zoals U2 en Coldplay en ook Radiohead eerlijk gezegd.
Maar we leven nu eenmaal in een wereld waar Tomorrowland de plak zwaait en dat zal nooit mijn genre muziek worden. Ik moet wel zeggen dat de muziek van bv Lost Frequencies & Netsky mij nog wel enigzins aanspreekt. Dus er is nog hoop.
Blaaaaa17 oktober 2017, 21:29
Ook een geweldig nummer, Johan! Qotsa heeft veel beter nummers dan Go With The Flow. Spijtig dat de stubru luisteraar dat niet inziet...
Laatste album stak wel dik tegen (naar QOTSA-normen)
Johan17 oktober 2017, 20:40
"vampyre of time and memory" is toch nog steeds mijn favoriet van de queens... simpel maar intens.
Blaaaaaaaaa17 oktober 2017, 18:11
Wat vinden jullie van het feit dat Dave Grohl zo veel voorkomt? Ik vind veel van de nummers wel terecht, zeker Smells Like Teen Spirit, No One Knows, Everlong en Come As You Are ook wel. Daar mag het wel stoppen van mij. Go With The Flow en The Pretender zijn topschijven, begrijp mij niet verkeerd maar dan zijn I Appear Missing, Smooth Sailing, If I Had A Tail, Something in the Way, The Sky Is Falling, You Know You're Right, All My Life en My God Is The Sun toch betere kandidaten.
Hoe dan ook, hij is wel betrokken bij veel goede nummers, vooral als drummer maar heeft ook enkele pareltjes als frontman moet ik toegeven ...
Het is wel iemand die zich overal moeit en denkt dat hij het van het is terwijl hij "doet alsof hij dat niet denkt", naast Lars Ulrich is de "goodguy Grohl" de rockster waar ik me het meest aan erger. Elke documentaire zit hij erbij alsof hij overal effectief bij was of fan van was. Belachelijk.
Kokosnoot17 oktober 2017, 16:24
Eddie Vedder staat er misschien al 3x in, maar Dave Grohl heeft er ook al eens 7x in gestaan, als het nog altijd niet zo is.
hellbounddreams17 oktober 2017, 14:19
Ik hoop dat er nog een extra nummer van Nick Cave inkomt. Ship song maakt de meeste kans (want stond er vroeger ook al in), maar ook weeping song, mercy seat, from here to eternity en zelfs jubilee street maken hopelijk een kans.
Vrijdag zijn concert meegemaakt en ik heb al 100tal concerten gezien, maar dit was ongetwijfeld de meest onvergetelijke..ongeloofelijk wat hij daar presteerde
Blaaaaa16 oktober 2017, 23:58
Re-Entrys die het meeste kans maken volgens mij:
Derek and the Dominos - Layla (Een échte klassieker, deze zit al jaren te duwen denk ik)
Talking Heads - Once In A Lifetime
Bob Marley - No Woman No Cry (Dit is terug populairder geworden dan Redemption song, denk ik)
Deep Purple - Smoke On The Water
Prince - 1999
The Beatles - Yesterday
Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
Bob Dylan - Hurricane (Denk dat dat tegenwoordig meer kans maakt dan Like A Rolling Stone, en terecht!)
ACDC - Whole Lotta Rosie
Kate Bush - Wuthering Heights
The Doors - Light My Fire
Massive Attack - Unfinished Sympathy
David Bowie - Ashes To Ashes
The Rolling Stones - I Can't Get No Satisfaction
Abba - Dancing Queen
De recente exitnummers van dEUS (Roses & NRE), Eels, The National, Guns 'n Roses (Sweet Child), Kings Of Leon (Waste a moment maakt mss nog een waterkansje, maar Sex On Fire niet meer vrees ik), Muse, U2 (SBS), Coldplay (Fix You maakt mss nog een waterkansje, maar Viva La Vida niet meer vrees ik) gaan we dit jaar niet terugzien vrees ik.
Nieuwkomers die het meeste kans maken:
David Bowie - Life On Mars (Deze kans schat ik zeer hoog in)
Marvin Gaye - What's Going On (Deze ook wel eigenlijk)
Andere potentiële nieuwkomers per categorie...
... als er een plaat van dit decenium, maar niet 2017 inkomt is het volgens mij:
Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
Bastille - Pompeii
Balthazar - Wait Any Longer
... als er een plaat van dit jaar inkomt is het volgens mij:
Radiohead - I Promise
... als er een plaat van eigen bodem van dit jaar inkomt is het volgens mij:
Warhaus - Love's A Stranger
Equal Idiots - Put My Head In The Ground
... als er een plaat van even geleden inkomt is het volgens mij:
Elbow - One Day Like This
Bazart - Goud
The Black Box Revelation - Never Alone Always Together
Adele - Rolling In The Deep (Maakt waarschijnlijk tegenwoordig meer kans dan Someone Like You)
Red Hot Chili Peppers - Snow
... Als er een echte oude (maar toch nieuwkomende) classic binnenkomt is het volgens mij:
Neil Young - Cortez The Killer (Denk dat deze tegenwoordig meer kans maakt dan Rockin' in The Free World, onterecht natuurlijk)
Elvis Presley - Suspicious Minds
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
Leonard Cohen - Suzanne
Natuurlijk is dit heel moeilijk te voorspellen, haha. Maar ik denk dat deze nummers meer kans maken dan Society van Eddie Vedder. Vedder staat er namelijk al 3 keer in...
Kokosnoot16 oktober 2017, 17:47
Ik heb een aantal maanden geleden al gezegd : Society van Eddie Vedder maakt echt wel een goede kans.
Blaaaaa16 oktober 2017, 13:37
Weezer in de Tijdloze? The Sweater Song, Island In The Sun, Tired Of Sex en Buddy Holly zijn TOPschijven!
Tafkat14 oktober 2017, 21:03
Wie weet komen er nog dingen uit The Greatest Switch in de tijdloze binnen dit jaar. Zoals bijvoorbeeld The First Rebirth of Synrise ofzo
Kokosnoot14 oktober 2017, 16:50
The Man With The Red Face daalt alvast van 3 naar 10 in The Greatest Switch.
Tafkat14 oktober 2017, 16:11
Rush maakt een vrij kleine kans om erin te komen lijkt me :) Wat betreft dance misschien Laurent Garnier vervangen door No Good van The Prodigy, die kans lijkt me groter
Steun ons op Ko-fi