Reageer op de Tijdloze

Pagina 596 van 937 - eerste - vorige - volgende
Kokosnoot13 oktober 2017, 15:42
Zitten er hier fans van Rush tussen? Canadese prog rock, hebben toch wel deftig spul gemaakt de mannen! Een extra Bowie gaat niet lukken, het effect van zijn dood is ondertussen wel wat weg. Qua Guns 'N Roses, ja, die hebben genoeg toppertjes gemaakt. Patience vind ik onderschat, Welcome To The Jungle zou een goeie zijn op 100 om meteen terzake te komen!
Frank13 oktober 2017, 14:24
Nog beter zou zijn Don't cry van Guns 'n Roses. Wat Cohen betreft Dance me to the end of love er in. Maar vooral When doves cry van Prince als tweede Prince song erin en nog een extra Bowie!
Kokosnoot13 oktober 2017, 10:53
Bij mij net het omgekeerde. Cash Hurt beter, U2 One beter. Maar niet alles wat Johnny Cash gecoverd heeft is sowieso beter natuurlijk. :-) De Buckley versie van Hallelujah is inderdaad wel honderd keer beter dan die van Cohen. Als er 1 nummer van Cohen er in moet, is het wel Suzanne.
Blaaaaa12 oktober 2017, 21:35
En ik blijf bij mijn mening van vorig jaar... de originele versie van Hurt (Nine Inch Nails) is beter dan die van Johnny Cash... Maar de versie van 'One' gebracht door Johnny Cash is beter dan de originele van U2. En wat betreft het "dubbele nummer" in de Tijdloze van vorig jaar: de versie van Jeff Buckley blijft fenomenaal veel beter. Ik heb veel respect voor Leonard Cohen, zonder hem natuurlijk geen versie van Jeff Buckley, dat besef ik goed.. de Jeff Buckley versie is voor mij echt top 10 materiaal!
Blaaaaa12 oktober 2017, 20:50
Liever It's So Easy of Sweet Child 'o Mine, dan Paradise City. Appetite For Destruction is een geweldig album! Deze 3 nummers vind ik zelfs beter dan November Rain.
Tafkat12 oktober 2017, 19:55
Mooi begin van de tijdloze zou kunnen zijn: paradise city van Guns 'n Roses nieuw op 100.
Johan12 oktober 2017, 16:23
een aanrader: "black rebel motorcycle club" Vooral met "returning" & "lose yourself"
Johan12 oktober 2017, 16:21
ik moet ook zeggen dat ik nacht hun aangenaamste nr vind
Blaaaaa12 oktober 2017, 14:43
'Goud' van Bazart vind ik even slecht dan 'een ster'. Als er één van Bazart in mag komen mag het 'Nacht' zijn, hun enige goede nummer...
Tafkat12 oktober 2017, 9:10
Als we Nederlandstalig gaan in de tijdloze, dan ga ik liever voor Monza, Bazart en The Scene als binnenkomers :)
Johan11 oktober 2017, 22:58
bij Joe-fm is Stan van Samang met "een ster" één van de hoogste nieuwe... zou dat niets zijn voor de tijdloze ;)
Tafkat11 oktober 2017, 18:13
Neil Young heeft er altijd al ingestaan met zijn Like a huricane. Hopelijk stijgt hij weer na zijn val van 21 plaatsen van vorig jaar.
Blaaaaa11 oktober 2017, 10:53
Ook aan Neil Young is dat te zien: Rockin' In The Freeworld eruit en wordt terug vervangen door het zachtere Heart Of Gold. In 1991 (het revolutiejaar van de rockmuziek) gebeurde het omgekeerde. Ik heb het niet zooooo hard voor Heart Of Gold en zou liever Old Man of My My Hey Hey zien als zachter Neil Young nummer...
Blaaaaa10 oktober 2017, 23:03
Qua re-entrys denk ik dat de echte rocknummers uitblijven. De tijdloze is een hele tijd bijne volledig gevuld met echte rocknummers. Deze trend is aan 't veranderen als je kijkt naar de nieuwkomers van voorgaande jaren: - Back To Black, Kashmir, Piano Man, Redemption Song, Universal Nation, The Man With The Red Face (ok, Kashmir is ook nog rock maar wel experimenteler dan andere nummers) Dus denk ik dat Once In A Lifetime (een beetje een artsy fartsy nummertje) ook misschien weer kans maakt. Ook hip hop is bekender dan ooit en jongeren herontdekken hierdoor andere muziek als soul en reggae. In dat opzicht, misschien komt Marvin Gaye nog eens terug? Een band die ik er ook altijd heb in zien komen in Elbow, hoewel ik deze niet lang zie overleven en ze er van mij ook niet moeten inkomen. Ze scoren goed op Radio 1...
Blaaaaa10 oktober 2017, 22:53
Ik vrees dat The Doors ook een band is met talloze bekende nummers die stemmen wegpikken van Riders On The Storm. Misschien gaan echte fans nu expres weer stemmen op dat nummer. Ik ben fan van The Doors, maar zou eerder op When The Music's Over en People Are Strange, Break On Through, LA Woman voor ik bij The End kom. Ze zijn wel een van de bands die verdienen om er met vele nummers in te staan. Dat terzijde: ik denk dat, wat The Doors betreft, de trend van vorig jaar zich gaat doorzetten en dat The End nog verder zal zakken (spijtig genoeg), maar zo'n dingen zijn moeilijk te voorspellen.
Tafkat10 oktober 2017, 18:32
The Doors komen normaal terug binnen met Riders on the storm, welke vorig jaar voor het eerst ooit verdween uit de top 100. Of zouden ze er toch niet terug inkomen? En wat met hun The end welke zwaar zakte vorige keer? Spannend
Blaaaaa10 oktober 2017, 18:11
Bob Dylan en The Velvet Underground blijven vreemde afwezigen... Waarschijnlijk omdat iedereen op een ander nummer stemt... Nog rare afwezigen: The Beach Boys, The Clash, The Who Deze bands hebben wel potentieel om er in te komen, maar iets te veel "super bekende" nummers misschien? Misschien een re-entry van één van deze, of voor de eerste keer The Clash of Beach Boys?
Johan10 oktober 2017, 17:22
Sterkste stijger : In the end Hoogste nieuwe : iets van War on Drugs* Sterkste daler : Troy *hoop ik eigenlijk maar ik heb eerder het gevoel dat dit meer een jaar van re-entrées gaat zijn en wat oudere nummers zoals vorig jaar "queen" en "Billy Joel" (Bazart geen ik ook nog een waterkansje) en wie weet wie er nog naar de eeuwige jachtvelden verhuist...
Kokosnoot10 oktober 2017, 16:20
Ik ga me er ook aan wagen. Wat ik denk dus, en niet per se wat ik hoop : Sterkste stijger : Queen - Don't Stop Me Now Hoogste nieuwe : Soundgarden - Black Hole Sun Sterkste daler : David Bowie - Space Oddity
Tafkat10 oktober 2017, 15:59
Je kan het nooit zeker weten op voorhand maar hier enkele voorspellingen: Sterkste stijger: In the end van Linkin Park Hoogste nieuwe: Goud van Bazart Sterkste daler: Jeremy van Pearl Jam
Pagina 596 van 937 - eerste - vorige - volgende