tijdloze.rocks bevat statistieken en informatie over de Tijdloze 100. Dit is de allertijden-lijst van Studio Brussel. Op het einde van elk jaar zend StuBru het beste uit de rockgeschiedenis uit. Op deze site vind je alle lijsten sinds 1987 en allerhande statistieken.
Reageer op de Tijdloze
Kokosnoot9 oktober 2017, 21:42
Ik ga op 3/11 naar Metallica in Sportpaleis, ben eens benieuwd! Gaat vonken geven.
Nothing Else Matters mag van mij top 5 zijn, One ergens tussen 10 en 15 en Master Of Puppets rond de 45-50. 3 is genoeg ;-)
Blaaaaa9 oktober 2017, 20:01
Maar die triomftocht van Metallica gaat ooit eens moeten stoppen. Volgens mij gaat Enter Sandman hard beginnen zakken en Master of Puppets ook de 10 niet meer halen. Niet dit jaar maar weldra... Tot dit jaar lijken ze elk jaar populairder te worden. In de zwaarste lijst staan ze telkens met 13 nummers ofzo in een lijst van 70 nummers??? Dat is er toch een beetje over?
De nummers die er in staan van Metallica staan immers stuk voor stuk veel te hoog naar mij goesting. Ik hou van Metallica, maar het blijft een top 100. Ik zou zeggen: One en Nothing Else Matters mogen blijven maar zakken uit de top 50 en For Whom The Bell Tolls (semi-bekend nummer, dus haalbaar en bovendien hun beste!) vervoegd hen maar staat wel in die top 50.
Tafkat9 oktober 2017, 19:32
Metallica deed het het beste van allemaal wat betreft aantal noteringen en de hoogte van die noteringen vorig jaar : 4 stuks in de top 50. Straf: in 1999 was er een top 150 waar zij op 101 stonden met The Unforgiven, een song die nooit bij de bovenste 100 geraakt is
Johan9 oktober 2017, 14:10
Ik denk dat Oscar & the wolf ook een kans maakt om in de tijdloze te raken en dat Arcade fire kans maakt op een tweede nummer...
Maar het blijft toch koffiedik kijken als je ziet welke onverwachte nummers vorig jaar in de tijdloze binnenkwamen. De re-entrees kunnen trouwens ook nog verrassen...
Blaaaaa9 oktober 2017, 12:12
Ik vrees ook voor Kendrick Lamar of The War On Drugs. Ze zijn als artiest wel zeer populair maar hier gaat het nog steeds om 1 bepaald nummer. Ik vind dat The War On Drugs 2 uitschieters heeft en Kendrick 3 qua nummers.
Ik denk dat geen van beide in de Tijdloze zal raken met een bepaald nummer. Toch niet dit jaar. Spijtig! Want ze verdienen het. Zeker in het geval van Kendrick vind ik zo goed als alles wat hij uitgebracht heeft sinds 2011 TOP. The War On Drugs heeft wel mindere kantjes in hun discografie.
Blaaaaa8 oktober 2017, 23:46
Zou dit jaar The Blackbox Revelation eens komen piepen? Wel een band dat kans maakt om er ooit eens in te komen, denk ik. Ook in Warhaus zie ik potentieel als Tijdloze verrassing... of denken jullie daar anders over?
Persoonlijk vind ik Blackbox top en vind ik dat die twee nummers hebben (I think i like you en Never Alone --> hun beste en hetgeen dat 't meeste kans maakt hier) die absoluut top zijn en bij de beste aller tijden horen.
Warhaus vind ik persoonlijk mindere muziek, wel goed maar minder. Iets liever zou ik eerst Baltazar zijn entré zien maken.
Andere kanshebbers:
Misschien 'I Promise' van Radiohead? Wel een beetje genegeerd door StuBru. Of ben ik mis?
Tame Impala zie ik ook als kanshebber met Let It Happen.
Bazart is uiteraard een kanshebber.
3de nummer van Bowie is ook mogelijk, 3de nummer van Prince iets minder...
2de nummer van Linkin Park, daar geloof ik niet in en ik vrees ook dat we geen Soundgarden in de Tijdloze gaan krijgen vermits de 90s in het algemeen een beetje dalen.
Blaaaaa8 oktober 2017, 23:36
Haha, en ik zie liever Champagne Supernova eruit. Live Forever mag er hoe dan ook in. Topnummer!
Mijn mening: ultieme topnummers van Oasis die in de top 100 zouden mogen:
Don't Look Back In Anger > Live Forever > Supersonic > Wonderwall
Andere heeeeeel goede nummers van Oasis, maar net niet top 100-waardig:
Rock n Roll Star > Champagne Supernova > Slide Away
@ Johan: Mijn aller-lievelingsnummers zijn grotendeels van de laatste 10 jaar, maar na verloop van tijd schuiven ze weer wat naar achteren.
The War On Drugs is samen met Kendrick Lamar de enige artiest die 2 keer in mijn persoonlijke top 10 allertijden staat, dus mag er zeker in. Van The War On Drugs houd ik van de bekendere nummers als Red Eyes en Thinking of a Place (misschien iets minder bekend maar was wel een tijdje populair op stubru).
Van Kendrick luister ik het liefst naar enkele "minder bekende": The Blacker The Berry, Sing About Me, PRIDE.
Red Eyes maakt het meeste kans van deze 5 nummers. De andere 4 maken echter weinig kans...
Johan8 oktober 2017, 22:32
Transmission mogen ze er voor mij part ook wel inzetten. Lijkt me leuk om de tijdloze eens op te smukken met wat cultklassiekers.
En van de recentere nummers mag er van War On Drugs wel iets in. Ik vind de muziek van de laatste 10 jaar wat ondervertegenwoordigd. Ik heb graag een goede mix in de tijdloze van oud en nieuw.
Kokosnoot8 oktober 2017, 21:55
Dan zie ik liever Don't Look Back In Anger eruit.
Tafkat8 oktober 2017, 20:40
Wonderwall eruit en Live Forever erin zou mooi zijn. En innuendo ipv Don't stop me now erin. Mogelijkheden genoeg ;)
Kokosnoot8 oktober 2017, 17:43
Het is moeilijk om er 5 te kiezen, maar deze wil ik er uit :
- No Sound But The Wind (Editors)
- The Pretender (Foo Fighters)
- Hallelujah (Leonard Cohen)
- Don't Stop Me Now (Queen)
- My Hero (Foo Fighters)
Als ik ze moet vervangen door andere nummers van dezelfde bands/artiest :
- Munich (Editors)
- Suzanne (Leonard Cohen)
- The Show Must Go On (Queen)
- Best Of You & Learn To Fly (Foo Fighters)
Als ik ze moet vervangen tout court, zonder rekening te houden met bands/artiest :
- Transmission (Joy Division)
- New Year's Day (U2)
- Live Forever (Oasis)
- One Too Many Mornings (Bob Dylan)
- Paradise By The Dashboard Light (Meat Loaf)
Blaaaaa8 oktober 2017, 16:40
@Johan, van die vijf vrees ik het meest voor Born Slippy.. De rest kàn er uit liggen maar komen er wel opnieuw in ooit en verdwijnen hoogstens twee jaar.
Back To Black mag er zelfs uit van mij maar ik vrees dat het terug gaat stijgen. Ik vind het geen slecht nummer, maar het is één van de minste in de lijst. Eigenlijk vind ik geen enkel nummer in de huidige Tijdloze slecht, zelfs The Man With The Red Face en Push zijn in mijn achting gegroeid het laatste jaar.
Johan8 oktober 2017, 13:57
The Beatles A Day in the Life
Underworld Born Slippy
Red Hot Chili Peppers Under the Bridge
Oasis Wonderwall
Amy Winehouse Back to Black
allemaal nummers die sterk gedaald zijn in de laatste tijdloze en achteraan in de lijst staan...
Toch zou het vreemd zijn als ze er in de volgende lijst niet meer in zouden staan.
Het zijn ondertussen (buiten Amy Winehouse) allemaal tijdloze-klassiekers geworden.
Benieuwd of ze weer stijgen of voorgoed het strijdperk verlaten.
Tafkat8 oktober 2017, 13:56
Bwa, ik zie een grotere kans op een exit van Laurent Garnier dan van Bush.
Blaaaaa7 oktober 2017, 14:19
Het is vrij zeker dat Bush er uit zal vallen, denk ik. Ik hoor nooit iemand spreken over die band...
Ik hoop wel dat het er in blijft staan want ik vind het persoonlijk een goed nummer.
Als ik één nummer moet kiezen om er uit te bonjouren is het nog steeds The Man With The Red Face... Begrijp niet wat dat hier doet
Tafkat7 oktober 2017, 14:06
Er valt ook te vrezen voor The Smashing Pumpkins. Bush mag er van mij uit.
Gutierrez7 oktober 2017, 14:01
Ik vrees toch dat Elvis Costello voor het eerst niet in de lijst zal staan ook verwacht ik eentje minder bij de rolling stones.
Ik hoop wel dat ik er in beide gevallen naast zit.
Tafkat6 oktober 2017, 19:58
Wat met volgende zaken die er ooit lang en hoog instonden? Zouden ze er ooit terug in komen?
Paradise by the dashboard light, summer of 69, nights in white satin, a whiter shade of pale.
Blaaaaa6 oktober 2017, 18:27
Qua nieuwkomers denk ik:
Life on Mars van Bowie en Goud van Bazart, iets van Blackbox Revelation of Warhaus, Tame Impala
eeeeeeen pure gok: One Day Like This van Elbow
Re-entrys van (pure gok) Talking Heads en Marvin Gaye. (à la Fleetwood Mac, Dire Straits en Billy Joel want die zag ook niemand aankomen)
Grootste daler: The Pretender
Grootste stijger: Angie
Blaaaaa6 oktober 2017, 18:21
Ik gok op volgende exits:
The Man With The Red Face
Universal Nation
Glycerine (zou ik wel erg vinden)
My Hero
505
Van de rest van de exits gaan we schrikken, maar het zullen geen nummers zijn die al lang in de tijdloze staan. Die herpakken zich volgens mij wel...
Steun ons op Ko-fi