tijdloze.rocks bevat statistieken en informatie over de Tijdloze 100. Dit is de allertijden-lijst van Studio Brussel. Op het einde van elk jaar zend StuBru het beste uit de rockgeschiedenis uit. Op deze site vind je alle lijsten sinds 1987 en allerhande statistieken.
Reageer op de Tijdloze
Blaaaaa18 september 2017, 13:32
Ik ga dit jaar stemmen op nummers van de laatste 5 jaar. In die categorie zijn mijn lievelingsnummers:
The War On Drugs - Thinking Of A Place
Radiohead - Daydreaming
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Maken deze nummers kans? Jammergenoeg niet. Een top 500 zou ons zoveel meer informatie geven. We zijn altijd blij met de weinige nieuwkomers maar al bij al blijft een top 100 elk jaar redelijk hetzelfde.
willemdeux16 september 2017, 22:16
als ik iets een walgelijk nummer vind......toto met africa
turbo f16 september 2017, 13:18
Kate Bush met Wuthering Heights en Patti Smith met Because the night zouden zeker hun plaats hebben. Net als Janis Joplin eigenlijk.
Maar wat gezegd van Marvin Gaye, CCR, Meat Loaf, Otis Redding, Bob Marley, Toto, Simple Minds, ... zoveel tijdloze artiesten en bands die hun plaats niet (meer) hebben in deze lijst. In die optiek wel top dat bvb Fleetwood Mac en Billy Joel er zijn ingekomen.
Ik stem alvast op Afrika van Toto !
Blaaaaa15 september 2017, 0:08
Dé strafste nummers die een vrouwenstem bevatten vind ik de echt oude nummers:
Etta James - At Last
Peggy Lee - Black Coffee
Die kent natuurlijk niemand.
Een nummer dat misschien kans maakt is:
Arcade Fire - Sprawl II
Naast Neighborhood 1 mijn lievelingsnummer van de band trouwens... Als er een tweede Arcade Fire inkomt mag het één van deze twee zijn.
Belangrijke nota: In mijn persoonlijke top 100 staan wel slechts 3 nummers (namelijk de hierboven genoemde nummers) die door vrouwen zijn gezongen. (+ Where is my mind en Here comes your man' maar tellen die mee?)
@Tafkat: met Because The Night zou ik ook heel tevreden zijn. Topnummer! Patti Smith gezien op Werchter '15, één van mijn beste concertervaringen, al stond ik redelijk achteraan in de tent...
Tafkat14 september 2017, 19:41
Er mogen ook wat meer vrouwen in de lijst. In dat opzicht zou ik deze top 3 stemmen:
1. Skunk Anansie - Weak
2. The Cranberries - Zombie
3. Kate Bush - Wuthering Heights
En wat te denken van:
Patti Smith - Because the night
Bjork - Human behaviour
Janis Joplin - Piece of my heart
En nog zo veel meer
Johan4 september 2017, 12:38
Ik vraag me af of de overlijdens van de frontmannen van Soundgarden en Linkin park nog zo'n grote invloed gaan hebben tegen de tijd dat gestemd gaat worden.
Voorlopig denk ik niet dat het voor nieuwe entre's zal zorgen. Ik zie 'in the end" wel nog een heel stuk stijgen.
Verder denk ik wel dat QOSA en Arcade Fire zullen stijgen. (misschien zelfs een 2e nummer voor Arcade fire)
Voor de rest vind ik het echt koffiedik kijken. Ik geef Oscar & the wolf en Kendrick Lamar op dit moment nog de meeste kansen om hun opwachting te maken als meest recente nummers.
Kokosnoot30 augustus 2017, 19:54
Als ik kijk vanaf 2011 : Los van haalbaarheid, dit zou een kans kunnen/mogen krijgen.
Arctic Monkeys - Piledriver Waltz
Arcade Fire - Reflektor
Bazart - Goud
Florence + The Machine - Spectrum
Foo Fighters - Walk
Goose - Synrise
Lana Del Rey - Video Games
London Grammar - Strong
Nick Cave - Push The Sky Away
Noel Gallagher - If I Had A Gun
Oscar & The Wolf - Strange Entity
Pearl Jam - Sirens
Radiohead - Codex
Rolling Stones - Doom And Gloom
Stromae - Formidable
Tame Impala - Let It Happen
Tourist LeMC - Horizon
White Buffalo - Come Join The Murder
White Lies - Bigger Than Us
Blaaaaa30 augustus 2017, 0:50
Er moet weer eens nieuwer in komen dit jaar... No Sound But The Wind is het meest recente nummer en is al 7 jaar oud.
Hier zijn 10 suggesties:
The War On Drugs - Thinking Of A Place of Red Eyes
Radiohead - Daydreaming
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry, Sing About Me/Dying Of Thirst of PRIDE.
Queens Of The Stone Age - I Appear Missing
Kapitan Korsakov - In The Shade Of The Sun
Raketkanon - Herman
Wallace Vanborn - Supply & The Damned
Tafkat29 augustus 2017, 17:52
Zaken die er van mij (terug) in mogen:
Creedence Clearwater Revival - Bad moon rising
Boston - More than a feeling
Prince - When doves cry
Levellers - Liberty song
The Doors - Riders on the storm
Kate Bush - Whutering heights
Guns n roses - Paradise city
Skunk Anansie - Weak
The Prodigy - No good
Joachim28 augustus 2017, 21:16
Wat Linkin Park betreft heeft Numb mogelijk een kansje, maar ik denk niet dat er een nieuwe van hen inkomt. In the End zal waarschijnlijk wel een stukje doorstijgen. Van Kendrick Lamar kan King Kunta het misschien halen, al denk ik dat er te weinig Tijdlozestemmers van hiphop houden en dat hiphopliefhebbers misschien andere favorieten hebben.
Blaaaaa27 augustus 2017, 18:24
Ik heb vandaag nog eens mijn TOP 100 aller tijden geüpdate:
Resultaat:
Radiohead: 9 nummers (3x Kid A, 2x OK Computer, 1x In R/Hailttt/Moonsp/Bends)
Pink Floyd: 5 nummers (2x Dark Side, 1x ...)
The Beatles: 5 nummers (verschillende albums)
The Smiths: 4 nummers (2x The Queen Is Dead)
David Bowie: 4 nummers (verschillende albums)
Bob Dylan: 4 nummers (verschillende albums) --> een gemis in de Tijdloze, mijn grootste wens zou zijn om Hurricane terug in de tijdloze te hebben.
Green Day: 4 nummers (2x American Idiot), ook een gemis in de Tijdloze (vermits de juiste nummers)
Kendrick Lamar: 3 nummers (verschillende albums) --> tevens een gemis in de tijdloze MAAR verschrikkelijk populair dit jaar!
Arcade Fire: 3 nummers (2x Funeral)
King Crimson: 3 nummers (2x ITCOTKC) --> Gemis in de tijdloze! Er zou iets van het geweldige 'In The Court Of The Crimson King' in moeten komen OF 'Starless' (mijn lievelingsnummer van hen.
Tafkat22 augustus 2017, 21:16
Kendrick ging alvast van 32 naar 9 in de album 500 dit jaar dus dat is misschien een voorbode op de tijdloze
Blaaaaa22 augustus 2017, 13:57
Ma serieus... Kendrick Lamar moét echt in de Tijdloze. Een artiest die het echt verdient en grote kans maakt. Vandaar deze warme oproep, luister eens naar volgende nummers in de context van de albums waarop ze verschijnen:
- PRIDE.
- The Blacker The Berry
- Sing About Me/Dying of Thirst
- Hiiiipower
- Never Catch Me (Flying Lotus ft. KL)
Blaaaaa15 augustus 2017, 17:05
Er zijn nieuwere nummers als Waiting For The End of Burn It Down die ik persoonlijk beter vind dan Numb. Numb is wel een überhit, dus dat speelt ongetwijfeld in het voordeel van dat nummer.
Maar als er nog een nummer bijkomt mag het Papercut zijn!
Tafkat12 augustus 2017, 16:54
Ze staan ook al stevig in de album 500 met hun debuut, op nummer 25. Misschien volgend jaar een sterke stijging en wat nieuwkomers van hen. In de tijdloze mag numb van mij er wel in als extraatje
Blaaaaa10 augustus 2017, 23:30
Ik vind Linkin Park niet zo slecht hoor. In The End is een nummer dat "bijna iedereen" (behalve enkele té alternatieve pummels) goed vindt omdat het gewoon goed klinkt, net zoals Under The Bridge of Smells Like Teen Spirit... Het past in de tijdloze en staat ook in mijn persoonlijke top 200 (op 128) aller tijden, tussen Buzzcocks en dEUS.
In deze lijst van 100 moeten ze er niet met 2 nummers in komen. Als dat wel gebeurd hoop ik iets van Hybrid Theory en niet het mindere "Numb"... Hybrid Theory is een pareltje, Linkin Park klinkt nog niet té dramatisch zoals op hun volgende platen.
Kokosnoot20 juli 2017, 21:09
Zanger van Linkin Park zelfmoord gepleegd, die mannen zullen nu ook wel stijgen zeker...
Johan15 juli 2017, 12:36
Van de vermoedens is vorig jaar weinig uitgekomen dus ik ben des te meer benieuwd naar dit jaar.
Ik hoop in ieder geval op genoeg verschuivingen en nieuwkomers zoals vorig jaar.
Kokosnoot13 juli 2017, 20:10
Ik vermoed stijgende Foo Fighters, een 2de Arcade Fire, en Society van Eddie Vedder of Black Hole Sun van Soundgarden als mogelijke nieuwe
Tafkat13 juli 2017, 18:56
En na hun goede beurt op Rock Werchter dit jaar misschien wel Arcade Fire terug de top 30 in en Foo Fighters terug de top 10. Festivalseizoensgroeten ;)
Steun ons op Ko-fi