tijdloze.rocks bevat statistieken en informatie over de Tijdloze 100. Dit is de allertijden-lijst van Studio Brussel. Op het einde van elk jaar zend StuBru het beste uit de rockgeschiedenis uit. Op deze site vind je alle lijsten sinds 1987 en allerhande statistieken.
Reageer op de Tijdloze
Blaaaaa13 juli 2017, 18:41
Ik ben dezer dagen op Dour. Joepiedepoepie
Tafkat11 juli 2017, 14:45
Ben dezer dagen de tijdloze 100 van 2016 aan het herbeluisteren :)
Kokosnoot1 juli 2017, 19:12
De groep mensen voor wie pure kwaliteit het belangrijkste is, en niet catchiness, meezingness of wat dan ook, wordt steeds kleiner. Maar ik heb AM trouwens ook in huis en vind het een leuke plaat!
Blaaaaa30 juni 2017, 11:32
Voor alle duidelijkheid... Ik ben, geen grote, maar wel nog steeds fan van Arctic Monkeys en vind dat het album AM, zoals hun andere albums, ook zijn troeven heeft namelijk catchyness en sexyness. Ze zijn erin geslaagd om de ietswat mislukte formule van Suck It And See te doen slagen (en dan spreek ik voor mij persoonlijk).
Wat ik een aantal dagen geleden probeerde te doen was puur een verklaring zoeken. Ik denk dat iedereen op deze website het belang van de band AM wel inziet maar gechoqueerd is van hoe populair ze wel zijn, en dat ben ik eerlijkgezegd ook wel een beetje.
Johan29 juni 2017, 14:48
Maar jongens toch...
Jullie klinken zoals mijn vader zaliger...
Toen ik in mijn jonge jaren naar de radio luisterde en U2 en simple minds in de jaren 80 goed vond en ook dingen zoals Led zeppelin en de Doors begon te ontdekken stond mijn vader ook naast mij en mijn platenspeler.
Toen zei die net dezelfde dingen en dweepte met zijn muziek van toen zoals Frank Sinatra, Jazz en blues en hij wist ook heel wat van die muziek te vertellen.
Ik denk dat jullie oud worden.
Ik geloof dat op een dag (als deze site dan nog bestaat) hier mailtjes verschijnen met het niet goed vinden van de muziek die dan goed gevonden word door het jonge publiek en het ophemelen van AM.
AM is nu eenmaal de supergroep van de jaren 2000 (op stubru) zoals dat vroeger the Beatles, led zeppelin, U2, Nirvana enz waren...
En geef toe, zo slecht zijn ze nu ook niet... Het is al 2017... het jaar 2002 (toen AM begon) is dus al 15 jaar geleden...
Toen ik begin jaren 80 echt naar muziek begon te luisteren waren de Beatles in vergelijking ongeveer al even lang bezig en voor mij was dat toen al een oude groep. AM is dus ondertussen ook al voor velen oude (tijdloze) muziek geworden.
Tijd gaat met de jaren sneller en de perceptie van goed en tijdloos krijgt een andere inhoud als je ouder wordt. AM is wel degelijk tijdloos materiaal en dit zeg ik zo objectief mogelijk. AM is ook niet mijn favoriete groep maar ik (h)erken ze wel als toonaangevend voor hun tijd een een belangrijk onderdeel van de muziekgeschiedenis.
Tafkat29 juni 2017, 11:15
De waarheid zal ergens in het midden liggen ;) ze zijn zo een beetje geworden wat Radiohead voor mijn generatie was precies
Kokosnoot28 juni 2017, 22:33
Het is geen kwestie van steken of het slecht vinden dat AM op 2 staat (ook al zou ik dat daar niet zetten), gewoon een vaststelling dat er zeker aan zal bijgedragen hebben denk ik. De uitleg van Blaaaa vind ik wat vergezocht, al kan hij gedeeltelijk ook gelijk hebben.
Tafkat28 juni 2017, 21:01
Het steken op de vrouwen lijkt mij wel heel kort door de bocht. Is net als het steken op de jeugd ofzo
Kokosnoot27 juni 2017, 21:08
Ik kan dat beknopter verklaren : vrouwenstemmen. Zijn zijn over algemeen niet mee met alternatieve en classic rock, maar radio friendly rock dan weer wel. Mannen alleen stemmen dit nooit zo hoog.
Niks tegen vrouwen of hun smaak, maar het is een vaststelling. Zelfde met Fleetwood Mac in Tijdloze.
Blaaaaa26 juni 2017, 13:28
En ik ga nog eens kort het succes van A.M. in de album 500 proberen verklaren.
In late 90's en begin 2000s was numetal overal, maar meestal waren slechts enkele nummers op de numetal albums radiovriendelijk. Linkin Park kwam met het perfecte antwoord; Hybrid Theory. Gevolg: ongekend succes in het genre.
A.M. is een 'ruim' decennia later de Hybrid Theory van de Indie-pop omdat de nummers ALLEMAAL radiohits zijn en dat niet het geval was bij de vorige Indie albums als Funeral of vorige AM albums. The Strokes debuut en Bloc Party debuut komen wel in de buurt maar komen uit de nu-metal/poppunk generatie. ... Interessante materie die eigenlijk nooit met zekerheid bewezen kan worden.
Blaaaaa25 juni 2017, 21:25
Ik vind Daydreaming ook echt nen top opener! Had op de plaat ook zo moeten zijn...
Stijn25 juni 2017, 2:15
Ik zag ze op BKS voor de 20e keer en ze vervelen nooit. Vrijdag nog op Rock Werchter en daarna Arras. Dan hou ik het even voor bekeken. Hopelijk doen ze binnen enkele jaren terug een tour waarin België en wat buurlanden aan bod komen. Dit zou dan wel eens hun laatste tour kunnen worden... vrees ik. Afwachten
Jan24 juni 2017, 20:53
Zag ze vorige week op Best Kept Secret festival en ik was al volledig in de wolken (was ook de eerste keer dat ik mijn favoriete band zag) maar afgaande op youtube was het op Glastonbury wel nóg beter. Quasi perfecte setlist, hadden ze er How to Disappear Completely en Reckoner nog in gestoken was het echt af geweest.
Ik zie ze volgende week terug op Main Square Festival in Arras, ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat ze dan Fake Plastic Trees spelen. Kippenvel over mijn hele lijf gewoon door naar de youtube versie vanop Glastonbury te kijken, wat moet het zijn als je daar tussen staat.
Blaaaaa24 juni 2017, 12:59
@Gregiohead, aan uw post te zien spelen ze heel diverse setlists op de verschillende festivals, wat bij Radiohead echt een meerwaarde is. Spijtig dat ik ze maar 1 keer kan zien.
Gregiohead24 juni 2017, 11:52
W-A-T een concert van Radiohead gisteren op Glastonbury!!! Is integraal op youtube terug te vinden. Mét Creep, Karma Police, Street Spirit, ...
Hopelijk doen ze minstens even goed op Werchter. Dit is muziek in zijn zuiverste soort met de nodige emoties. Moet gisteren 1 van de beste concerten ooit geweest zijn.
turbo f24 juni 2017, 0:32
Bob Marley, Beach Boys, CCR, Marvin Gaye, Otis Redding, Janis Joplin, Velvet Underground, Bob Dylan, meer Beatles, ... zouden hoe dan ook in de Tijdloze moeten ipv 3 doors down, arctic monkeys, system of a down, editors, daan, linking park, laurent garnier, ...
Frank23 juni 2017, 20:53
@SirPsychoSexy
Volledig eens met je laatste post!
Tafkat22 juni 2017, 21:31
Maar misschien is opnieuw eentje van Radiohead erbij voor velen teveel van het goede. Komaan stubru, doe eens een apparte Radiohead top.
Kokosnoot22 juni 2017, 19:33
Ik heb een zwak voor How To Disappear Completely.
Tafkat22 juni 2017, 19:00
Exit music (for a film) van Radiohead mag van mij de tijdloze in
Steun ons op Ko-fi