Reageer op de Tijdloze

Pagina 602 van 937 - eerste - vorige - volgende
Kokosnoot22 juni 2017, 18:32
Het is waar dat veel luisteraars zich vastklampen aan StuBru en mss minder andere paden gaan bewandelen zoals ge zegt, en daardoor hebben minder 'niet StuBru' artiesten de kans om er in te komen. Kleine kanttekening : Elvis Presley bv mag dan groot zijn, klassiekers hebben gemaakt, er is welgeteld geen enkel nummer van hem dat in de Tijdloze zou mogen komen van mij. Grote namen maken niet per se grote nummers. Qua potentiële nieuwkomers tot dusver denk ik: - Een 2de Arcade Fire. (niet voor Tijdloze, maar het nieuwe Creature Comfort vind ik geniaal) - Society van Eddie Vedder - Minder goed nieuws, maar Coldplay mss met hun concerten deze week.
Blaaaaa22 juni 2017, 15:59
Boys (en girls ma ik denk da hier vooral boys actief zijn). Radiohead is beire goeie optredens aan 't geven. Ik heb ze gezien op BKS. Was niet het beste van BKS maar toch.... Zou dit het jaar zijn dat er eindelijk is een nieuw nummer van Radiohead inkomt en een oud eruit valt --> Zoiezo een moment waar nog mensen naar uitkijken.
SirPsychoSexy21 juni 2017, 18:46
Invloed is dan ook niet mijn voornaamste reden om die artiesten op te noemen, wel het feit dat ze allemaal tijdloze nummers op hun naam staan hebben. En als dat niet het criterium is om in deze lijst te staan, dan weet ik het ook niet meer. Kijk naar Bob Marley alleen al: No Woman No Cry, Three Little Birds, Could You Be Loved, Redemption Song, Buffalo Soldier, Is This Love, ... Allemaal gewoon steengoede nummers, die m.i. veel "tijdlozer" zijn dan pakweg Glycerine of No Sound But the Wind. StuBru kan natuurlijk zelf niet veranderen hoe hun publiek stemt, maar ik zou mensen vooral willen aanmoedigen om van de platgetreden paden af te gaan en nieuwe, evenwaardige keuzes te overwegen voor hun top 3. Zelf heb ik niet meer gestemd voor een nummer dat in de voorgaande lijst stond sinds 2013 (toen LZ, mijn #1, Nirvana eindelijk van de troon stootte). Ik heb jarenlang gestemd op "Go Your Own Way", en wat blijkt: van zodra die in de lijst kwam, werd het direct de grootste stijger het jaar erna. Blijkbaar herkennen de luisteraars een Tijdloze-waardig nummer dus wel wanneer ze het horen. Inspiratie voor wie het komende jaar zijn top 3 opstelt en eens wat andere nummers in de lijst wil horen: The Who - Baba O' Riley Derek & The Dominoes - Layla Lynyrd Skynyrd - Free Bird Otis Redding - Sittin' on the Dock of the Bay Stevie Wonder - Superstition Simon & Garfunkel - The Sound of Silence Michael Jackson - Billie Jean The Clash - London Calling Sam Cooke - A Change Is Gonna Come Chuck Berry - Johnny B. Goode Marvin Gaye - What's Going On Aretha Franklin - Respect Curtis Mayfield - Move On Up The Velvet Underground - Heroin The Beach Boys - Good Vibrations / God Only Knows Bill Withers - Ain't No Sunshine Ben E. King - Stand By Me Van Morrison - Moondance Ray Charles - I Got a Woman / Hit the Road Jack The Band - The Weight etc etc.
Kokosnoot20 juni 2017, 18:35
De Tijdloze is geen weergave van invloedrijke artiesten hé, dan zou ik nooit naar de Tijdloze luisteren.
SirPsychoSexy19 juni 2017, 17:17
Ik begin toch stilaan mijn interesse te verliezen in de Tijdloze. Er staan weinig nummers in waar ik het grondig oneens mee ben, maar het overwicht aan relatief recente nummers (53 van de jaren '90 of later) en de nadruk op alternatieve en indie-rock zorgen voor een gebrek aan variatie. Hoe rechtvaardig je bijvoorbeeld de aanwezigheid van Linkin Park en 3 Doors Down terwijl groten der aarde als Elvis Presley, James Brown, Marvin Gaye, Otis Redding, Bob Marley, Simon & Garfunkel, Stevie Wonder, The Clash, etc etc. nergens te bespeuren zijn? Daarnaast ben ik hartstochtig fan van Metallica en Pink Floyd, maar 3 keer elk in de top 20 is té veel van het goede. Zelfde met 4x Radiohead (en vroeger 5x dEUS, maar dat is gelukkig al wat geminderd). Voor mij mag er zelfs een limiet van maximum 2x (bijv.) dezelfde artiest op gesteld worden. Wat hip-hop zou er trouwens ook in mogen. 2Pac met "Changes", Eminem met "Stan" of "Lose Yourself", Notorious BIG met "Juicy", Dr. Dre met "Still D.R.E.", ... Zijn toch ook allemaal tijdloze klassiekers. Er verandert de laatste jaren al wat meer in vergelijking met vroeger, met o.m. de (her)intrede van Fleetwood Mac en Billy Joel, maar er mag wat mij betreft nog een pak meer verschuiven.
Tafkat15 juni 2017, 19:50
Vreemd. Op site van stubru staat nu Led zeppelin ll op 100 ....
Tafkat13 juni 2017, 20:12
What about de sterke stijgers die zo toch wel onverwacht de top 100 bereikten? Zoals onder andere James Brown, Snoop Doggy Dog en Blink 182? En oude favorieten die zakken zoals Tool, Massive Attack en The Pixies
Tafkat13 juni 2017, 20:09
En welke song draaiden ze dit jaar 2 maal gedurende de album 500? Het was .... Child in Time van Deep Purple
Fons De Spons10 juni 2017, 22:13
@Blaaaaa: Uiteraard past het niet op die plaat. Daarom hebben ze het er ook niet op gezet :) :)
Blaaaaa8 juni 2017, 19:47
En ik ben ni zo'n fan van "I Promise", Fons.. Sorry. Ik begrijp waarom het OK Computer niet gehaald heeft des tijds en ben ook blij dat het er niet opstaat, het zou de perfectie van die plaat serieus aantasten.
Blaaaaa8 juni 2017, 0:02
Over Guardians Of The Galaxy gesproken... Heel goede muziek in de nieuwe film! (Heb alleen nog maar de soundtrack beluisterd, in de film zelf ben ik niet echt geïnteresseerd) EDIT: Ik bedoel eigenlijk de eerste film ;) oooops
Fons De Spons7 juni 2017, 20:09
I Promise van Radiohead al gehoord? Jawadde dadde. Tijdloos! :) :)
Tafkat5 juni 2017, 21:53
Tijdens de uitzending werd aangehaald dat Mr. Blue Sky van E.L.O. op de soundtrack staat van de nieuwe Gardians of the Galaxy film en waarschijnlijk zo ferm in de aandacht stond
hellbounddreams5 juni 2017, 21:35
@Kokosnoot, het is al gezegd, maar Anathema is een zeer goede groep. Ze maakte ooit deel uit van de drie doomgrootheden samen met My dying bride en Paradise Lost (die beide trouwens ook geweldige albums gemaakt hebben), en zijn geleidelijk verandert naar een progrock groep. En eigenlijk hebben ze in elk stadium zeer goede albums gemaakt. Mijn favoriete albums: Judgement, The silent enigma, Alternate 4 en We're here because we're here. Ik denk er ook over na om zelf eens een albumlijst te maken, maar dat is eigenlijk moeilijker dat singles want ik heb een zeer uiteenlopende muzieksmaak . Hoe vergelijk je 'To the nameless dead' van Primordial met 'In rainbows' van Radiohead? Compleet verschillende albums maar beide zijn geweldig.. Over de aulbum 500: de grootste verrassing is zonder twijfel ELO..Van waar kwamen die? Lijkt me eerder een fout?
Tafkat5 juni 2017, 21:33
Ook spijtig: beide noteringen van Massive Attack vallen buiten de top 100
Kokosnoot3 juni 2017, 17:42
Ik heb al meermaals een Songs Top 100 gemaakt, ik denk dat ik eens werk ga maken van een Album Top 100. Ben zelf benieuwd want eigenlijk nooit echt over nagedacht. Al gaat dat wel een lang werkje zijn :-D
Blaaaaa3 juni 2017, 15:28
Revolver, Kid A, Led Zep IV die buiten de top 100 vallen is ook maar raar eigenlijk... Ik dacht altijd dat deze klassieke 'favoriete albums' waren... Maar dat In The Aeroplane Over The Sea, Loveless, Blonde On Blonde, In The Court of the Crimson King, Animals (Pink Floyd), er niet in staan blijft super super onverklaarbaar bizar! Niet meteen mijn favoriete albums maar wel albums die je zou verwachten in zo'n lijst (Eigenlijk zou ik ze ook allemaal in een persoonlijke album 500 zetten, enkel Animals zou die niet halen denk ik.)
Kokosnoot1 juni 2017, 14:04
Innuendo vind ik ook een onderschatte plaat uit het al zo volle 1991.
Tafkat1 juni 2017, 13:47
Innuendo van Queen mag van mij de album 500 in :)
Kokosnoot31 mei 2017, 19:42
Mijn favoriete plaat uit '67 moet waarschijnlijk Disraeli Gears van Cream zijn.
Pagina 602 van 937 - eerste - vorige - volgende